Saturday, January 28, 2017

lugejakirjad tammsaarele

hr m.d bodez kirjutas 09.07.1931:
palun südamest andeks, et julgen teid tülitada, aga ma ei jõua oma igatsust enam maha rõhuda, ainuke ja palavam soov on mul, et võiksin ühe tunnikese vargamäe talus viibida, ja selleks palun teilt juhatust, kuidas sinna saada, et kus kohas nimelt asub teie isa kodu. olen kuulnud, et albus, aga kus kohas nimelt, ja talu nimi (usun, et vargamäe on varjunimi). tõde ja õigus I on minule seda, mis suure usklikule pühakiri ja nii kui usklikud pühamaale palverännakule rändavad, samasuguses meeleolus tahaksin ma ka kord isiklikult seal maal viibida, kus ma vaimus iga päev viibin....

lugeja hr. a kask kirjutas 29.12.1929:
armas härra hansen. mis puutub II köitesse, siis tüütasid mind selle nautimisel mitmes kohas liig pikad ja mõnigi kord korduvad targutused - vabandage selle sõna tarvitamise eest, kuid midagi paremat ei leia praegu. tahan arvata, et olete seda teinud selleks, et iga targutajat iseloomustab, kuid tundub, et terve teos poleks midagi kaotanud, kui need filosofeerimised oleks olnud lühemad. pean tunnistama, et ma ei suutnud kõiki sarnaseid lehekülgi mitte lugeda ning kardan, et neid lugemata jäänud lehekülgi ka väga paljud teised ei loe. nii oleks see vist paljudele ülearune ja asjatu raiskamine - teil pärlite sigade ette heitmise näol, kirjastusele paberi ja tööjõu näol ning lugejal - peale selle.

No comments:

Post a Comment