Tuesday, December 18, 2018

juhend algajale kirjanikule: kuidas alustada lühijuttu. lovecrafti näide.

näiteks nii:

"on tõsi, et ma kihutasin oma parimale sõbrale kuus kuuli pähe, ja ometi loodan ma selle ülestunnistuse kaudu tõestada, et ma ei ole tema mõrtsukas"

või siis nii:

"18. ja 19. oktoobril 1894. aastal nortoni kaevanduses aset leidnud sündmuste koha pealt eelistan ma vaikida"

või siis nii:

"kõige armulikum asi maailmas, ma arvan, on inimmõistuse võimetus kõike endas sisaldavat seostada. me elame õndsa teadmatuse tormivaiksel saarel kesk lõpmatuse sünkmusta merd, kus meie osaks pole kunagi olnud eriti kaugele seilata. teadused, millest igaüks püüdleb oma eesmärkide suunas, pole meid seni kuigivõrd kahjustanud, kuid ühel heal päeval võib seni lahus olnud teadmisi tükkhaaval kokku pannes avaneda nii kõhedusttekitavad vaateid tegelikkusele ja meie hirmuäratavale positsioonile selles, et me kas läheme sellest ilmutusest hulluks või põgeneme surmatoova valguse käest sootuks uue pimeda ajastu rahu ja turvalisuse rüppe."

No comments:

Post a Comment