Sunday, November 15, 2015

tsaariaegse vanglaülema naise mälestused (seni avaldamata)

minu mees oli vanglaülema ametis ja ta oli minust 14 aastat vanem. ma ei läinud talle naiseks suurest armastusest, nagu see nüüd käib, vaid ta meeldis mulle väga ja me leppisime kokku, et kui mina leian kellegi, kes on temast parem, siis ma ütlen talle ja me läheme priitahtlikult lahku. kuid seda ei juhtunud, sest ma kiindusin temasse ja hakkasin teda armastama. ning ei saanud teda mitte armastada, ta oli hea inimene ja me elasime temaga üksmeeles ja armastasime teineteist 19 aastat.
meie pulmad olid 1901. aasta 6. mail. me abiellusime vangimaja kirikus, kõik arestandid tahtsid viibida meie paaripaneku juures, sest nad armastasid vanglaülemat väga ja tahtsid meie eest palvetada.
sel aastal olid vanglas arestandid m. gorki ja stepan skitalets (luuletaja), kes igal õhtul laulsid oma kongis. eriliselt jäi mulle meelde laul "päike tõuseb ja loojub", seda lauldi kõige sagedamini.

No comments:

Post a Comment