kui noor gogol peterburgi jõudis, siis oli tal muidugi esimene mure minna puškinile külla. sest tema kodukülas oli ta kõigile seda lubanud.
ta jõudis suhteliselt hilja õhtul esimese hooga puškini ukse taha aga ta oli muutunud järjest ärevamaks ning ta põgenes sealt. ta põgenes kondiitriärisse ja tegi seal endale pitsi likööri.
teisel katsel jõudis ta taas ukseni ja helistas kella.
puškini teener avas ukse.
gogol - kas härra on kodus?
majahoidja - puhkavad.
gogol küsis osavõtlikult - ilmselt töötas kogu öö?
majahoidja - või veel, töötas?! mängis kaarte.
Tuesday, March 24, 2015
Thursday, March 12, 2015
raamatute endomondo
võiks olla selline äpp nagu raamatute endomondo. et saab vaadata, kes friendidest parasjagu mis raamatut loeb. ja siis saaks ka teistpidi vaadata, et millised friendid teatud raamatut üldse lugenud on. kui selline äpp oleks olemas, siis ma esimese asjana vaataks, et kes mu friendidest on lugenud savisaare raamatut "tõde eestist". siis ometi leiaks ma lõpuks kellegi, kellega saaks muljetada.
Monday, March 9, 2015
abiks algajale uisuspordi ajakirjanikule
niisiis, kui noorel uisuajakirjanikul tekib võimalus intervjueerida mõnda uisutajat ja ühtegi head küsimust ei tule pähe, siis siin valik küsimusi, mida võiks kasutada:
1. saatus on karm, kui välja ei tule, siis punkte ka ei tule. mis siis täna lahti oli?
2. miks sa siis närveerisid?
3. kes sind siis survestas, kas treener ei suutnud maha rahustada?
4. kuidas sa seda surve tundsid, sa oled uus tulija tiitlivõistlustel ja oodata nagu suurt midagi polnud siin?
5. motivatsiooni pole? siis sa ei ole ju päris kõva võitleja?
6. sa ei ole selline ülitalendikas, vaid oled tööga üles tulnud. ja kuna andekaid uisutajaid hetkel ei ole, siis oli võimalik oma vorm ära proovida?
7. no pole viga, aus vastus on see, et täna läks kõik aia taha, kui leiad motivatsiooni, siis tuleb uuesti proovida.
1. saatus on karm, kui välja ei tule, siis punkte ka ei tule. mis siis täna lahti oli?
2. miks sa siis närveerisid?
3. kes sind siis survestas, kas treener ei suutnud maha rahustada?
4. kuidas sa seda surve tundsid, sa oled uus tulija tiitlivõistlustel ja oodata nagu suurt midagi polnud siin?
5. motivatsiooni pole? siis sa ei ole ju päris kõva võitleja?
6. sa ei ole selline ülitalendikas, vaid oled tööga üles tulnud. ja kuna andekaid uisutajaid hetkel ei ole, siis oli võimalik oma vorm ära proovida?
7. no pole viga, aus vastus on see, et täna läks kõik aia taha, kui leiad motivatsiooni, siis tuleb uuesti proovida.
Saturday, March 7, 2015
furjerism
francois marie Charles fourier (1772-1837) aretas teooriat, et kuritegu kätkeb endast jõudu ja tulevikku, positiivset energiat.
"ühiskondlik kord, milles vääramatult domineerib mahasurumisprintsiip, tapab jätkuvalt kas timuka või vanglate abil neid, kes loomult tugevaina eiravad või põlgavad neile tehtud ettekirjutusi. neid, kes on liiga tugevad selleks, et jäädagi kinni kängitsevaissemähkmeisse, kes murravad end neist välja ja rebivad need ribadeks. need on mehed, kes ei taha jääda lasteks. seega pole olemas kriminaalset loomust, vaid kõik sõltub jõudude mängust, mis olenevalt indiviidi klassikuuluvusest viib kellegi võimule, kellegi vangi. sügaval tasandil tõestab kuritegu õnneks inimloomuse allutamatust ja selles ei tule näha mitte nõrkust ega haigust vaid vallanduvat energiat., inimliku individuaalsuse ägedat protesti, mis ilmselt just teebki kuriteo kõigi silmis nii lummavaks.
"ühiskondlik kord, milles vääramatult domineerib mahasurumisprintsiip, tapab jätkuvalt kas timuka või vanglate abil neid, kes loomult tugevaina eiravad või põlgavad neile tehtud ettekirjutusi. neid, kes on liiga tugevad selleks, et jäädagi kinni kängitsevaissemähkmeisse, kes murravad end neist välja ja rebivad need ribadeks. need on mehed, kes ei taha jääda lasteks. seega pole olemas kriminaalset loomust, vaid kõik sõltub jõudude mängust, mis olenevalt indiviidi klassikuuluvusest viib kellegi võimule, kellegi vangi. sügaval tasandil tõestab kuritegu õnneks inimloomuse allutamatust ja selles ei tule näha mitte nõrkust ega haigust vaid vallanduvat energiat., inimliku individuaalsuse ägedat protesti, mis ilmselt just teebki kuriteo kõigi silmis nii lummavaks.
1840 tribunal
kuidas 13-aastase kodutu lapse beasse üle kohut mõisteti. ajalehest gazette des tribunaux.
eesistuja - magada tuleb oma kodus
beasse - on mul siis oma kodu?
eesistuja - te hulgute kogu aeg ringi
beasse - ma töötan, et ennast toita
eesistuja - mis on teie amet?
beasse - minu amet? hakatuseks, mul on neid vähemalt kolmkümmendkuus. aga kellegi teise heaks ma ei tööta. olen juba mõnda aega teinud seda, mis ette satub. päeviti pean ühtesid, öösiti teisi ameteid. näiteks päeval jagan möödujatele väikesi trükiseid, jooksen saabuvate troskade juurde ja tassin reisijate pakke, viskan neuilly avenüül hundiratast. öösel toimub etendusi, ma siis avan seal väravaid, müün pileteid. mul on käed-jalad tööd täis.
eesistuja - teile oleks parem, kui hakkaksite mõnes heas majas õpipoisiks.
beasse - või veel. hea maja ja õppimine... keda see kotiks. pealegi peremees sõimab kogu aeg ja siis pole enam mingit vabadust.
eesistuja - kas teie isa teid korrale ei kutsu?
beasse - pole mul enam isa.
eesistuja - aga ema?
beasse - teda ka pole. pole mul sõpru ega sugulasi. olen vaja sõltumatu.
kuuldes otsust, et ta saadetakse kaheks aastaks parandusmajja, krimpsutas beasse korraks koledasti oma nägu ja jätkas siis oma naljadega - kaks aastat, see pole ometigi rohkem kui kakskümmend neli kuud. noh, hakkame aga astuma.
eesistuja - magada tuleb oma kodus
beasse - on mul siis oma kodu?
eesistuja - te hulgute kogu aeg ringi
beasse - ma töötan, et ennast toita
eesistuja - mis on teie amet?
beasse - minu amet? hakatuseks, mul on neid vähemalt kolmkümmendkuus. aga kellegi teise heaks ma ei tööta. olen juba mõnda aega teinud seda, mis ette satub. päeviti pean ühtesid, öösiti teisi ameteid. näiteks päeval jagan möödujatele väikesi trükiseid, jooksen saabuvate troskade juurde ja tassin reisijate pakke, viskan neuilly avenüül hundiratast. öösel toimub etendusi, ma siis avan seal väravaid, müün pileteid. mul on käed-jalad tööd täis.
eesistuja - teile oleks parem, kui hakkaksite mõnes heas majas õpipoisiks.
beasse - või veel. hea maja ja õppimine... keda see kotiks. pealegi peremees sõimab kogu aeg ja siis pole enam mingit vabadust.
eesistuja - kas teie isa teid korrale ei kutsu?
beasse - pole mul enam isa.
eesistuja - aga ema?
beasse - teda ka pole. pole mul sõpru ega sugulasi. olen vaja sõltumatu.
kuuldes otsust, et ta saadetakse kaheks aastaks parandusmajja, krimpsutas beasse korraks koledasti oma nägu ja jätkas siis oma naljadega - kaks aastat, see pole ometigi rohkem kui kakskümmend neli kuud. noh, hakkame aga astuma.
Friday, March 6, 2015
3 toosti iluuisutamise terviseks
1.
on levinud stereotüüp, et jalgpallihullus on negatiivne nähtus. sest et mõnikord on mõni fänn sooritanud enesetapu. sündmuse loogika on enamasti selles, et kui minu meeskond enam ei võida, siis pole elul mõtet. see võib küll kole olla kuid vaadakem asja teist poolt. kui mõnel inimesel on mõne meeskonna halva tulemuse tõttu eluisu kadunud, siis kui palju rohkem on neid mõtetuid ja tühiseid inimesi, kellele on see spordiala andnud elu mõtte.
terviseks!
2.
kui peterburi maria teatri tantsija george balanchine asutas new yorgis tantsukooli, siis tõi üks ema oma tütre tema juurde ja küsis "will my daughter dance?"
balanchine vastas: "le dance, madame, c'est un question morale."
terviseks!
3.
immanuel kant ütles, et kahte asja ta imetleb - tähistaevast pea kohal ja moraaliseadust meie südames. sergei dovlatov ütles, et josif brodski paneb teda aukartusest värisema. mis minusse puutub, siis iga kord kui ma näen kedagi flippi tegemas, siis ma teen mõttes kummarduse.
terviseks!
4.
balti jaama tunnelis on kiri, et igasugune püüdlus on ilus. dovlatov kirjutas skulskajale oma arutluskäigust, et sa unistasid suurest romaanist? vaevalt see sul õnnestub. kuid katse kirjutada suurt romaani on moraalselt võrdne suure romaaniga.
terviseks!
on levinud stereotüüp, et jalgpallihullus on negatiivne nähtus. sest et mõnikord on mõni fänn sooritanud enesetapu. sündmuse loogika on enamasti selles, et kui minu meeskond enam ei võida, siis pole elul mõtet. see võib küll kole olla kuid vaadakem asja teist poolt. kui mõnel inimesel on mõne meeskonna halva tulemuse tõttu eluisu kadunud, siis kui palju rohkem on neid mõtetuid ja tühiseid inimesi, kellele on see spordiala andnud elu mõtte.
terviseks!
2.
kui peterburi maria teatri tantsija george balanchine asutas new yorgis tantsukooli, siis tõi üks ema oma tütre tema juurde ja küsis "will my daughter dance?"
balanchine vastas: "le dance, madame, c'est un question morale."
terviseks!
3.
immanuel kant ütles, et kahte asja ta imetleb - tähistaevast pea kohal ja moraaliseadust meie südames. sergei dovlatov ütles, et josif brodski paneb teda aukartusest värisema. mis minusse puutub, siis iga kord kui ma näen kedagi flippi tegemas, siis ma teen mõttes kummarduse.
terviseks!
4.
balti jaama tunnelis on kiri, et igasugune püüdlus on ilus. dovlatov kirjutas skulskajale oma arutluskäigust, et sa unistasid suurest romaanist? vaevalt see sul õnnestub. kuid katse kirjutada suurt romaani on moraalselt võrdne suure romaaniga.
terviseks!
Monday, March 2, 2015
ferruse kriminoloogia
guillaume-marie-andré ferrus oli prantsuse hullumajade üleminspektor aastal 1835.
tal oli kolmene lähenemine kurjategijatele:
1. on olemas kurjategijad, kes on meile omastest intellektuaalsetest võimetest suuremate võimetega. nende väärastumise on põhjustanud nende psüühilised kalduvused või sünnipärased eelsoodumused või hukatuslik loogika või kahjulik moraal või väär arusaam ühiskondlikest kohustustest. neid tuleb ööpäevaringselt hoida isolatsioonis. ka jalutamas peavad nad käima üksinda. ja kui nad siiski peavad teistega kokku saama, siis nad peavad kandma kerget metallniitidest maski, milliseid kasutatakse kiviraiumisel või vehklemisel.
2. on olemas kurjategijad, kes on pahelised, piiratud, jõhkrad ja passiivsed süüdimõistetud. kes on kaldunud kurjale teele seetõttu, et nad ei hooli häbist ega aust. et nad on lodevad ja laisad ega suuda halbadele kiusatustele vastu panna. neile sobib režiim, mis on pigem kasvatav kui represseeriv. isolatsioon öösel, ühine töö päeval. jutuajamised on neile lubatud, kui seda tehakse valjul häälel. neile korraldatakse ühiseid lugemisi, mille järel nad esitavad üksteisele küsimusi, kusjuures õigesti vastamist premeeritakse.
3. ja lõpuks on olemas andetud või võimetud süüdimõistetud, kes on oma nõrga psüühika tõttu kõlbmatud kõigiks tegevusteks, mis nõuavad läbimõeldud pingutust ja järjekindlat tahet. sellistena ei suuda nad tööl konkureerida intelligentsete töölistega, kuna neil puudub isegi kasvatus, mis õpetaks neid tundma ühiskondlikke kohustusi. ja kuna nad pole küllalt võimekad, et neid kohustusi mõista ja oma instinktide vastu võidelda, viib neid kurjale teele nende endi võimetus. isolatsioon ainult võimendaks nende tuimust, seepärast peavad nad elama koos aga väikeste rühmadena, mida alati stimuleerib kollektiivne tegevus järelevalve all.
tal oli kolmene lähenemine kurjategijatele:
1. on olemas kurjategijad, kes on meile omastest intellektuaalsetest võimetest suuremate võimetega. nende väärastumise on põhjustanud nende psüühilised kalduvused või sünnipärased eelsoodumused või hukatuslik loogika või kahjulik moraal või väär arusaam ühiskondlikest kohustustest. neid tuleb ööpäevaringselt hoida isolatsioonis. ka jalutamas peavad nad käima üksinda. ja kui nad siiski peavad teistega kokku saama, siis nad peavad kandma kerget metallniitidest maski, milliseid kasutatakse kiviraiumisel või vehklemisel.
2. on olemas kurjategijad, kes on pahelised, piiratud, jõhkrad ja passiivsed süüdimõistetud. kes on kaldunud kurjale teele seetõttu, et nad ei hooli häbist ega aust. et nad on lodevad ja laisad ega suuda halbadele kiusatustele vastu panna. neile sobib režiim, mis on pigem kasvatav kui represseeriv. isolatsioon öösel, ühine töö päeval. jutuajamised on neile lubatud, kui seda tehakse valjul häälel. neile korraldatakse ühiseid lugemisi, mille järel nad esitavad üksteisele küsimusi, kusjuures õigesti vastamist premeeritakse.
3. ja lõpuks on olemas andetud või võimetud süüdimõistetud, kes on oma nõrga psüühika tõttu kõlbmatud kõigiks tegevusteks, mis nõuavad läbimõeldud pingutust ja järjekindlat tahet. sellistena ei suuda nad tööl konkureerida intelligentsete töölistega, kuna neil puudub isegi kasvatus, mis õpetaks neid tundma ühiskondlikke kohustusi. ja kuna nad pole küllalt võimekad, et neid kohustusi mõista ja oma instinktide vastu võidelda, viib neid kurjale teele nende endi võimetus. isolatsioon ainult võimendaks nende tuimust, seepärast peavad nad elama koos aga väikeste rühmadena, mida alati stimuleerib kollektiivne tegevus järelevalve all.
Thursday, February 26, 2015
kuidas siim käis ettevõtjatega kohtumas
teatavasti oli siim kallas niiöelda krooni isa ja pensionäride kirsturaha hävitaja, sest igaüks sai vahetada vaid 150 krooni.
no ja kui 1994. aastal siim kallas asutas ettevõtjasõbralikku reformierakonda, siis kutsusid põltsamaa ettevõtjad teda endaga kohtuma. siim kallas võttis põltsamaale kaasa lasnamäe bensiinijaamas töötanud maret maripuu. kui nad kohale jõudsid, siis selgus, et saal oli täis pensionäre, kes karjusid: "kus mu kirsturaha on?"
siim ja maret põgenesid saalist. siiski enne autosse istumist said pensionärid mareti kätte ja rebisid tema palitult varruka ära.
no ja kui 1994. aastal siim kallas asutas ettevõtjasõbralikku reformierakonda, siis kutsusid põltsamaa ettevõtjad teda endaga kohtuma. siim kallas võttis põltsamaale kaasa lasnamäe bensiinijaamas töötanud maret maripuu. kui nad kohale jõudsid, siis selgus, et saal oli täis pensionäre, kes karjusid: "kus mu kirsturaha on?"
siim ja maret põgenesid saalist. siiski enne autosse istumist said pensionärid mareti kätte ja rebisid tema palitult varruka ära.
Monday, February 23, 2015
jooksvad hipsterid
gentrifikatsiooniteemadel on üks kirjutamata peatükk. see on see, et gentrifikeerunud asumis hakkavad kõik inimesed jooksma. ja mitte ainult see asum ei täitu jooksjatega vaid nad jooksevad kõikjal piirnevates linnaosades. loogika siin taga on ilmselt see, et vananevad hipsterid tajuvad, et kui nad kohe jooksma ei hakka, siis hakkab neid ähvardama infarkt. 15 aastat pole kalamajas hommikuti keegi jooksnud, nüüd tuleb mulle iga hommik vähemalt kaks jooksvat naisterahvast vastu. üleüldse tundub mulle, et naisterahvad on kangemad jooksjad - rõlge ilmaga jooksevad ainult naised, ilusa ilmaga jooksevad nii naised kui mehed. õhtuste jooksudega on olukord päris ühemõtteline - jooksjaid on täis soo tänav, kopli tänav, Stroomi rand, kolde pst, elavate ja surnute park, kalamaja park, tööstuse tänav jne. kui veel paljassaare poolsaar oli seni jooksjate osas inimtühi, siis pühapäeval tuli mulle seal vastu kaks jooksvat hipsterit ja eile õhtul oli seal üks jalgrattur. on veel üks koht, kuhu jooksvad hipsterid pole jõudnud - kopli liinid. aga küllap nad ka sinna peagi jõuavad.
Saturday, February 21, 2015
pime kemmerg
oli üks üritus vanadele meestele. sai seal ka veini juua. kui kolm tundi oli juba veini joodud ja kõik oli juba edukalt uksest välja saadud, siis läksin kemmergusse. kemmerg oli pime. panin tule põlema. ühe pissuaari ees seisis üks vanamees. ma ühmasin midagi tervituseks, et jõudu või miskit. vanamees ütles, et ta pani tule surnuks, sest muidu kemmergu aknast väljastpoolt paistab meeste kemmerg nagu telekast.
Friday, February 20, 2015
klassivennad
sel nädalal on klassivennad kuidagi väga pildil.
teisipäeval helistas s.u. ja kutsus shnelli tiigile uisutama. läksime kell 21.00 uisutama. kõik oli täpselt nii kui vanasti.
eile olin lõpetamas oma õhtujooksu, kui üks volvo mu kõrval sõitis ja klaasi alla lasi. autos oli r.v. küsis, et no sulle kohe meeldib joosta jah?!
ja täna öösel kell 23.30 kui ma olin just magama jäänud, helistas i.p. et temal on napsutuur ja et mina olen telefoniraamatus esimene. ja et ta mäletab, kuidas mu ema nõukaajal austrias käis ja sealt mudelautosid tõi.
täna helistas tagasi päeval ja vabandas öise kõne pärast. kuid oli endiselt purjus. rääkis, et me mõlemad tegeleme logistikas ja peame kokku hoidma.
teisipäeval helistas s.u. ja kutsus shnelli tiigile uisutama. läksime kell 21.00 uisutama. kõik oli täpselt nii kui vanasti.
eile olin lõpetamas oma õhtujooksu, kui üks volvo mu kõrval sõitis ja klaasi alla lasi. autos oli r.v. küsis, et no sulle kohe meeldib joosta jah?!
ja täna öösel kell 23.30 kui ma olin just magama jäänud, helistas i.p. et temal on napsutuur ja et mina olen telefoniraamatus esimene. ja et ta mäletab, kuidas mu ema nõukaajal austrias käis ja sealt mudelautosid tõi.
täna helistas tagasi päeval ja vabandas öise kõne pärast. kuid oli endiselt purjus. rääkis, et me mõlemad tegeleme logistikas ja peame kokku hoidma.
Tuesday, February 17, 2015
orkestrijuhi mälestuseks
kuidagi seoses valimistega meenus, kuidas ma ise kampaaniat tegin 2007. aastal. võtsin töölt lahti ja jaurasin pärnus. päeval käisin kusagil valdades ja õhtul kohtusin sõpradega. pärnu oli talvine ja inimtühi. eriti nädala sees. üks õhtu istusin klassivend s.u. ja kadunud margus allmanniga citis. kõrvallauas oli kalev vilgats. täielik pärnu klassika. jaurasime seal palju tunde ja tegime vanale rondole õllekäivet. see oli kaunis. nii kaunis, et kandideeriks veel, et sama tunnet tunda saaks.
Sunday, February 15, 2015
pujoli agendivõrgustik
teise ilmasõja ajal oli sakslastel omast arust Suurbritannias agendivõrgustik, mida juhtis kataloonlane juan pujol garcia. tegelikult juhtisid seda muidugi britid ise. lõpuks oli selles võrgustikus 29 inimest. enamust ei olnud reaalselt olemas, mõnel olid prototüübid olemas. nii nagu Iirimaal, nii pidi ka Walesis olema oma rahvuslik liikumine ning see pidi vihkama inglasi. ueilslased olid aga ju keldid ehk aarialased ja seega sellistena sakslastele pidid sobima. otsustati, et Walesis on koguni selline organisatsioon nagu aaria maailmakorra vennaskond ning selle liikmed tegid muidugi heal meelel koostööd saksa agendivõrgustikuga. aaria maailmakorra vennaskonda otsustati liikmeks panna ka üks hindu, sest hindud on ju ka aarialased.
Sunday, February 8, 2015
heimar lengi valimisblogi
"Võrus pakuti valjaile suppi. Söödi meeleldi ja kiideti. Hea supp oli."
Saturday, February 7, 2015
mis on partei
max weber defineerib, et misasi on partei: parteideks nimetame vabal liitumisel põhinevaid assotsiatsioone, mille eesmärgiks on kindlustada oma juhtidele võim mingi organisatsiooni raames ning tagada selle kaudu aktiivsetele liikmetele ideelisi või materiaalseid eeliseid.
Thursday, February 5, 2015
sotsiaalne sündmus
vastavalt max weberile ei ole sotsiaalne sündmus see, kui kaks jalgratturit tänavanurgal kokku põrkavad.
küll aga on sotsiaalne sündmus see, kui nad pärast kokkupõrget kaklema hakkavad.
küll aga on sotsiaalne sündmus see, kui nad pärast kokkupõrget kaklema hakkavad.
Wednesday, February 4, 2015
kuidas ma töötervishoiuarsti juures käisin
muuhulgas suunati mind silmaarsti juurde. silmaarst oli venelanna. pani mulle ette selle konstrui, millel saab klaase vahetada. ühe silma ette pani läbipaistmatu plaadi ja teise silma ees hakkas klaase vahetama.
tema: "kas te alumist rida näete?"
mina: "t, g, ..."
tema vahetab laksaki klaasi poole peale ära
tema: "aga nüüd näete?"
enne, kui ma vastata jõuan, vahetab jälle laksaki klaasi ära
tema: "lugege keskmist rida!"
mina: "4, 8, ..."
paneb laksaki, laksaki kaks klaasi mulle ette. siis võtab need ära ja paneb veel ühe klaasi. mul otsaesine on juba higine. ma ei jõua midagi öelda. siis paneb pildi selliseks, et pool on roheline ja pool punane.
tema: "kumb on võrdsem?"
mina: "mõlemad on võrdsed"
vahetab klaasi ja küsib: "aga nüüd öelge, kumb on võrdsem!"
mina: "no justkui punane on parem"
tema: "kuidas nii?" vahetab laksaki ja laksaki mul klaase ja küsib: "kumb on nüüd võrdsem?"
mina: "ei ole nagu erilist vahet"
tema: "kuidas nii?" vahetab jälle klaasi
mina: "no nüüd justkui läks roheline paremaks"
tema: "ahaa!"
siis istub laua taha ja hakkab pabereid täitma. mina istun puki peal ja ei julge seda konstruid eest ära võtta. see oli kindlasti mälestusväärne vaatepilt.
siis võttis ta lõpuks mult selle konstrui eest ära ja vaatasime koos rahustamiseks neid pilte, kus punane õhupall õõtsub rohelise aasa kohal.
teine silm jäigi kontrollimata.
tema: "kas te alumist rida näete?"
mina: "t, g, ..."
tema vahetab laksaki klaasi poole peale ära
tema: "aga nüüd näete?"
enne, kui ma vastata jõuan, vahetab jälle laksaki klaasi ära
tema: "lugege keskmist rida!"
mina: "4, 8, ..."
paneb laksaki, laksaki kaks klaasi mulle ette. siis võtab need ära ja paneb veel ühe klaasi. mul otsaesine on juba higine. ma ei jõua midagi öelda. siis paneb pildi selliseks, et pool on roheline ja pool punane.
tema: "kumb on võrdsem?"
mina: "mõlemad on võrdsed"
vahetab klaasi ja küsib: "aga nüüd öelge, kumb on võrdsem!"
mina: "no justkui punane on parem"
tema: "kuidas nii?" vahetab laksaki ja laksaki mul klaase ja küsib: "kumb on nüüd võrdsem?"
mina: "ei ole nagu erilist vahet"
tema: "kuidas nii?" vahetab jälle klaasi
mina: "no nüüd justkui läks roheline paremaks"
tema: "ahaa!"
siis istub laua taha ja hakkab pabereid täitma. mina istun puki peal ja ei julge seda konstruid eest ära võtta. see oli kindlasti mälestusväärne vaatepilt.
siis võttis ta lõpuks mult selle konstrui eest ära ja vaatasime koos rahustamiseks neid pilte, kus punane õhupall õõtsub rohelise aasa kohal.
teine silm jäigi kontrollimata.
Wednesday, January 28, 2015
päev königsbergis
7.20 ärkan ja lähen jooksma
7.40 duši alla
7.50 söön putru moosiga
8.10 lähen tööle
8.40 jõuan tööle
9.00 joon kohvi ja hakkan tööd tegema
11.10 lähen ja ostan ühe salati
12.00 söön salatit
12.40 teen veel ühe kohvi
17.00 panen arvuti kinni ja lähen koju
17.30 jõuan koju
17.45 keedan endale teed
18.30 lähen trenni
20.30 tulen koju ja joon veel teed
21.00 peksan lapsed magama, vahin lolli näoga telekat, paremal juhul loen raamatut
22.30 lähen magama
ja nii iga päev.
see ei ole immanuel kant. see olen mina.
7.40 duši alla
7.50 söön putru moosiga
8.10 lähen tööle
8.40 jõuan tööle
9.00 joon kohvi ja hakkan tööd tegema
11.10 lähen ja ostan ühe salati
12.00 söön salatit
12.40 teen veel ühe kohvi
17.00 panen arvuti kinni ja lähen koju
17.30 jõuan koju
17.45 keedan endale teed
18.30 lähen trenni
20.30 tulen koju ja joon veel teed
21.00 peksan lapsed magama, vahin lolli näoga telekat, paremal juhul loen raamatut
22.30 lähen magama
ja nii iga päev.
see ei ole immanuel kant. see olen mina.
Monday, January 26, 2015
kuidas ma oma naise steriliseerimisest päästsin
täna oli see päev, kui tuli teatavaks kreeka äärmusvasakpoolsete valimisvõit.
eile näitas kanal rossija24, et II ilmasõja aegsed eesti ss naisveteranid õpetavad välja ukraina vabatahtlikke.
ja täna esines viktor Vassiljev riigikogus selliselt: "Miks ta abiellub siis vastutustundetu mehega ja saab temaga veel igavese hunniku lapsi. Minu meelest tuleks selliseid naisi karistada seadusega, kes abielluvad vastutustundetu mehega. Seadus võiks täie karmusega sekkuda ja sellised naised võiks steriliseerida"
eile näitas kanal rossija24, et II ilmasõja aegsed eesti ss naisveteranid õpetavad välja ukraina vabatahtlikke.
ja täna esines viktor Vassiljev riigikogus selliselt: "Miks ta abiellub siis vastutustundetu mehega ja saab temaga veel igavese hunniku lapsi. Minu meelest tuleks selliseid naisi karistada seadusega, kes abielluvad vastutustundetu mehega. Seadus võiks täie karmusega sekkuda ja sellised naised võiks steriliseerida"
Saturday, January 24, 2015
visnapuu gailitile
et sul oleks päris põhjalik ülevaade majapidamisest, siis lase ma seletan, et olen ise oma perenaine ja selle tõttu halvasti passitud. geislingenis ei leidu naisterahvast, kes tuleks keedaks ja peseks. eesti naine ei tule rahatasu eest ja sakslast ei tohi võtta. kui siin saaks see talitaja lisanormi selle töö eest, siis vast tuleks, aga muidu mitte. pangsioni ka keegi võtta ei taha, sest pole ju õieti millestki võõrale keeta. lisa hankida väljastpoolt mitmele inimesele pole võimalik, naised siiski on mu pääle halastanud, et nad ei ole mind vägisi sundinud treppe ja trepikoda pesema ja koristama, mida iga tuba järjekorras peab tegema. parajat armukest ei ole ka leidnud, kellega kokku elama asuda või kes tuleks ja need toimetused sooritaks. kirjanik on ja jääb ikka paraadhobuseks ja muud midagi.
Sunday, January 18, 2015
võta mehu
soomepoiss olev mikiver meenutab, et kui nad olid soomest eestisse tulnud augustis 1944, siis koguneti männikule. üks saksa kindral pidas kõne, milles ta väitis, et sakslased kindlasti võidavad sõja. selle järel pidid nad hitlerile truudusevande andma. kindral luges vande teksti ette. mehed rivis vastasid "võta mehu!". kindral jäi selle vastusega rahule.
Friday, January 16, 2015
kiievi näärikuusk
kui ma juunis maidanil olin, siis ajasin juttu seal ühe noorega, kes kandis karumõmmi kostüümi ja kogus sedaviisi endale raha. ta rääkis, et nad tahavad väga euroopasse aga et keegi peaks neid juhendama. ja et on tudeng jne. uhkusega näitas ta nääripuud. ma muidugi kiitsin, et tõesti tore. seal olid peal igasugu patriootlikud hüüatused, muuhulgas ka lause, et nad armastavad venelasi aga vihkavad putinit.
lugesin nüüd raamatut "ukraina päevik" ja sain aru, miks see kuusepuu talle nii oluline oli ja miks ta mulle seda presenteeris. nimelt, kui miilits hakkas maidanlasi kumminuiadega peksma novembris 2013, siis toodi põhjenduseks, et linnavalitsus vajab ruumi näärikuuse jaoks. kui mindi linnavalitsusest küsima, et kas nad tahavad tõesti novembris kuusepuud üles panna, siis vastati, et linnal küll parasjagu mingit kuusepuu püstitamise plaani pole.
ja nüüd tegi klitško linnavalitsus otsuse, et enam kunagi ei panda maidanile nääripuud. maidan on koht, kus sajad inimesed on hukkunud ja seal ei sobi nääre pidada.
lugesin nüüd raamatut "ukraina päevik" ja sain aru, miks see kuusepuu talle nii oluline oli ja miks ta mulle seda presenteeris. nimelt, kui miilits hakkas maidanlasi kumminuiadega peksma novembris 2013, siis toodi põhjenduseks, et linnavalitsus vajab ruumi näärikuuse jaoks. kui mindi linnavalitsusest küsima, et kas nad tahavad tõesti novembris kuusepuud üles panna, siis vastati, et linnal küll parasjagu mingit kuusepuu püstitamise plaani pole.
ja nüüd tegi klitško linnavalitsus otsuse, et enam kunagi ei panda maidanile nääripuud. maidan on koht, kus sajad inimesed on hukkunud ja seal ei sobi nääre pidada.
Tuesday, January 13, 2015
teatris turtsuja
vat alati on teatris keegi, kes ei suuda turtsatusi ja kihistamast kinni hoida. neid on tavaliselt seal ikka vähemalt 10 tükki. aga mõni on kohe täitsa ohjeldamatu. ja ma olen alati mõelnud, et kes need inimesed on. sest need, kellega ma teatris käin, niimoodi ei turtsu.
nüüd käisin no99 teatris vaatamas harala elulugusid. ja minu kõrval istuski see turtsuja. oli siuke 40 peal mees. saapad tõmbasid erilist tähelepanu, olid sellised pruunid nahast massiivsed tanksaapa moodi. seljas pintsak ja jalas teksad. naine oli tal ka kaasas aga naine oli vait.
iseenesest sümpaatne mees aga muudkui turtsus.
nüüd käisin no99 teatris vaatamas harala elulugusid. ja minu kõrval istuski see turtsuja. oli siuke 40 peal mees. saapad tõmbasid erilist tähelepanu, olid sellised pruunid nahast massiivsed tanksaapa moodi. seljas pintsak ja jalas teksad. naine oli tal ka kaasas aga naine oli vait.
iseenesest sümpaatne mees aga muudkui turtsus.
kuidas embankmendil magada
vanade aegade mälestuseks ja igaks juhuks tuleviku jaoks.
kui orwell oli 1929 aastal kodutu Londonis ja pariisis, siis kirjeldas talle üks iiri hulgus, kuidas embankmendil magamine käib:
"kogu asi kaldapealsega on vara magama saada. sa pead olema pingil kella kaheksaks, sest seal pole liiga palju pinke ja vahel on nad kõik ära võetud. ja sa pead kohe proovima magada. liiga külm on magada pärast kahteteist ja politsei ajab su hommikul kell neli ära. ometi pole kerge magada nende kuradi trammide pärast, mis kolistavad mööda pea kohal kogu aeg ja nende reklaamtuledega üle jõe vilkumas sulle silma. külm on õel. need, kes magavad seal, üldiselt keeravad end ajalehe sisse, kuid see ei aita palju. sa oled kuradi õnnelik, kui saad kolm tundi magada."
kui orwell oli 1929 aastal kodutu Londonis ja pariisis, siis kirjeldas talle üks iiri hulgus, kuidas embankmendil magamine käib:
"kogu asi kaldapealsega on vara magama saada. sa pead olema pingil kella kaheksaks, sest seal pole liiga palju pinke ja vahel on nad kõik ära võetud. ja sa pead kohe proovima magada. liiga külm on magada pärast kahteteist ja politsei ajab su hommikul kell neli ära. ometi pole kerge magada nende kuradi trammide pärast, mis kolistavad mööda pea kohal kogu aeg ja nende reklaamtuledega üle jõe vilkumas sulle silma. külm on õel. need, kes magavad seal, üldiselt keeravad end ajalehe sisse, kuid see ei aita palju. sa oled kuradi õnnelik, kui saad kolm tundi magada."
Thursday, January 8, 2015
Monday, December 29, 2014
parun le botz
vat kunagi ei tea, kas mõni hull on omast ajast ees olev vabadusvõitleja ja tulevase ühiskonna sõnumitooja või lihtsalt hull.
igatahes oli pariisis kunagi 18. sajandi lõpus üks parun le botz. oli rikas mees aga muidu vaikne. kui aga revolutsioon algas, siis ta tundis, et tema tund on tulnud. kui kätte jõudis louis XVI hukkamine, siis hüppas ta rahva seast välja, tõstis mõõga üles ja karjus: "minu juurde, kes tahab kuningat päästa!"
mitte keegi ei tulnud tema juurde.
igatahes oli pariisis kunagi 18. sajandi lõpus üks parun le botz. oli rikas mees aga muidu vaikne. kui aga revolutsioon algas, siis ta tundis, et tema tund on tulnud. kui kätte jõudis louis XVI hukkamine, siis hüppas ta rahva seast välja, tõstis mõõga üles ja karjus: "minu juurde, kes tahab kuningat päästa!"
mitte keegi ei tulnud tema juurde.
Wednesday, December 24, 2014
jõulutundest
nüüd tuli meelde, et misasi see jõulutunne on. see on see, kui jõuluvana habe ja vuntsikarvad tükivad suhu ja neid peab kogu aeg välja puhuma või sülitama.
aga tegelikult on jõuluvanaks olemisel väga palju dilemmasid.
kõigepealt peab alustama sellest, et tuleb valida, kas võtta kodus krunt alla või mitte. kui võtta krunt alla, siis kõik edasine on juba puhas improvisatsioon. siis võib jõuda välja kuhu iganes. aga selleks peab muidugi julge mees olema. ja on oht, et lapsed ei jää teenusega rahule.
teine dilemma on see, et kas olla traditsiooniline ka-siin-majas-häid-lapsi-on jõuluvana või tahta olla originaalne. viimase puhul tuleb valida stiil. kas rääkida väärtkirjandusest, olla mingi zz top tsiklimees või spordimees või või hakata onu heino nilbeid nalju veeretama.
mõnikord on muidugi nii, et pererahvast mõni tahab ise stiili kujundada. hakkab näiteks nilbeid nalju jõuluvana kulul viskama. sellisele tuleb pakkuda:"ohhohhoo, seda ma just ootasingi, et keegi hakkaks minu kulul nilbeid nalju tegema. sa ei kujuta ettegi, milleks mina võimeline olen!" pärast seda on rahu majas.
uksest sisse tulles tuleb paika panna see, et kes juhib mängu. mõni entusiastlik lapseemme võib tahta ette ja taha kõike jutustada, et mida jõulumees tegi ja kus käis ja kuidas päkapikud teda aitasid ja mis kõik veel. siuksed tuleb paika panna kohe alguses ja initsiatiiv nende käest ära võtta.
siis tuleb otsustada professionaalsuse tase - kas kasutada ära kingisaaja eraelulist informatsiooni või mitte. parem on seda mitte teha. ainult algajad teevad selliseid eraelulisi viiteid.
järgmiseks tuleb valida kingijagamise meetod. kui on palju inimesi ja kui habe kõditab, siis tuleb teha kähku. aga muidu võib minna hirmsaks uinamuinaks. mõni algaja jõulumees arvab, et peab igaltühelt mingi luuletuse välja pigistama. loll mõte. siuke tuleb hakatuseks mõnesse vanadekodusse jõulumeheks saata, las saab oma kooli kätte. paratamatult on kiusatus igale ühele midagi etteaste järgi kommentaariks öelda. siin tuleb hoiduda, et ennast kordama ei hakka.
siis tuleb otsustada ära lati kõrgus. kas anda mingitele halturtshikutele kinke või mitte. teate küll, näärivana punanina hüppas üle laualina. nüüd kipuvad inimesed arvama, et on täitsa okei internetist kähku midagi surfata ja siis telefonist ette lugeda. niukstelt tuleb telefon käest ära võtta.
erilised fruktid on teismelised. need ju ei taha üldse jõulurõõmust osa saada. algaja jõuluvana võib hakata arvama, et peab teismelised koostööle meelitama. sellega ei jõua kuhugi. ainult venitad protseduuri.
üleüldse tempo on tähtis. protsess peab olema jõuluvana juhitud. tempo peab olema peal. intensiivsus peab olema selline, et keegi ei hakka kusagil kapsast sööma samal ajal. muidugi teatud olukorras (nt kui kõik on purjus) oleks mängu ilu selles küll, kui jõuluvana muutub passiivseks ja lõpuks keegi enam ei märkagi, et jõuluvana istub nurgas.
lõpuks on lahkumine. habe ja müts varjavad nähtavust, eks. ja ega mõnikord hästi ei mäleta, et kus see uks oli. tähtis on säilitada väärikus lõpuni. enne mingis suunas liikumist veenduda, et tegemist on ikka õige suunaga.
aga tegelikult on jõuluvanaks olemisel väga palju dilemmasid.
kõigepealt peab alustama sellest, et tuleb valida, kas võtta kodus krunt alla või mitte. kui võtta krunt alla, siis kõik edasine on juba puhas improvisatsioon. siis võib jõuda välja kuhu iganes. aga selleks peab muidugi julge mees olema. ja on oht, et lapsed ei jää teenusega rahule.
teine dilemma on see, et kas olla traditsiooniline ka-siin-majas-häid-lapsi-on jõuluvana või tahta olla originaalne. viimase puhul tuleb valida stiil. kas rääkida väärtkirjandusest, olla mingi zz top tsiklimees või spordimees või või hakata onu heino nilbeid nalju veeretama.
mõnikord on muidugi nii, et pererahvast mõni tahab ise stiili kujundada. hakkab näiteks nilbeid nalju jõuluvana kulul viskama. sellisele tuleb pakkuda:"ohhohhoo, seda ma just ootasingi, et keegi hakkaks minu kulul nilbeid nalju tegema. sa ei kujuta ettegi, milleks mina võimeline olen!" pärast seda on rahu majas.
uksest sisse tulles tuleb paika panna see, et kes juhib mängu. mõni entusiastlik lapseemme võib tahta ette ja taha kõike jutustada, et mida jõulumees tegi ja kus käis ja kuidas päkapikud teda aitasid ja mis kõik veel. siuksed tuleb paika panna kohe alguses ja initsiatiiv nende käest ära võtta.
siis tuleb otsustada professionaalsuse tase - kas kasutada ära kingisaaja eraelulist informatsiooni või mitte. parem on seda mitte teha. ainult algajad teevad selliseid eraelulisi viiteid.
järgmiseks tuleb valida kingijagamise meetod. kui on palju inimesi ja kui habe kõditab, siis tuleb teha kähku. aga muidu võib minna hirmsaks uinamuinaks. mõni algaja jõulumees arvab, et peab igaltühelt mingi luuletuse välja pigistama. loll mõte. siuke tuleb hakatuseks mõnesse vanadekodusse jõulumeheks saata, las saab oma kooli kätte. paratamatult on kiusatus igale ühele midagi etteaste järgi kommentaariks öelda. siin tuleb hoiduda, et ennast kordama ei hakka.
siis tuleb otsustada ära lati kõrgus. kas anda mingitele halturtshikutele kinke või mitte. teate küll, näärivana punanina hüppas üle laualina. nüüd kipuvad inimesed arvama, et on täitsa okei internetist kähku midagi surfata ja siis telefonist ette lugeda. niukstelt tuleb telefon käest ära võtta.
erilised fruktid on teismelised. need ju ei taha üldse jõulurõõmust osa saada. algaja jõuluvana võib hakata arvama, et peab teismelised koostööle meelitama. sellega ei jõua kuhugi. ainult venitad protseduuri.
üleüldse tempo on tähtis. protsess peab olema jõuluvana juhitud. tempo peab olema peal. intensiivsus peab olema selline, et keegi ei hakka kusagil kapsast sööma samal ajal. muidugi teatud olukorras (nt kui kõik on purjus) oleks mängu ilu selles küll, kui jõuluvana muutub passiivseks ja lõpuks keegi enam ei märkagi, et jõuluvana istub nurgas.
lõpuks on lahkumine. habe ja müts varjavad nähtavust, eks. ja ega mõnikord hästi ei mäleta, et kus see uks oli. tähtis on säilitada väärikus lõpuni. enne mingis suunas liikumist veenduda, et tegemist on ikka õige suunaga.
Tuesday, December 23, 2014
lambaaasta tuleb saatuslik
et ärkad peale jõulusöömingut üles ja kuidagi katsud ennast tasakaalu saada. teed delfi lahti ja loed, et astroloog taimi uuesoo lubab, et uus aasta tuleb saatusliku tähendusega kõikidele tähtkujudele.
igaks juhuks märgin üles
et teaks, kes ma olen.
Maavägi LOGISTIKA JAGU, MEESKOND VÄLJAÕPETAMATA RIVI PIIRANGUTETA ÜLEM, KOMANDÖR TRANSPORT
Maavägi LOGISTIKA JAGU, MEESKOND VÄLJAÕPETAMATA RIVI PIIRANGUTETA ÜLEM, KOMANDÖR TRANSPORT
Tuesday, December 9, 2014
sõjaväeline kirjatöö
pidin ühte sõjaväelisesse väljaandesse kirjutama 7000 tähemärgi mahus ühe jutu. kirjutasin 5200 tähemärki teksti, kaks nelja salmiga luuletust, lisasin ühe maali ja ühe foto.
sain majorilt sellise vastuse:
"nõutud oli 7000 tähemärki!
luuletused ei lähe arvesse!
aega on 10 detsembrini!"
mis mul siis muud üle jäi vastata:
"sir yes sir!
kirjutan 7000 tähemärki!"
sain majorilt sellise vastuse:
"nõutud oli 7000 tähemärki!
luuletused ei lähe arvesse!
aega on 10 detsembrini!"
mis mul siis muud üle jäi vastata:
"sir yes sir!
kirjutan 7000 tähemärki!"
Monday, December 8, 2014
arenguimmuunne
prof jüri saar on maha saanud hea raamatuga. xxi sajandi väljakutse. tsivilisatsioonid, kultuurid, väärtused. põhimõtteliselt väga hea raamat. ja väga kõva sõna, et Eestis siukseid raamatuid avaldatakse.
ta räägib põhiliselt sellest, mis meid ootab seoses sellega, et läänekristliku tsivilisatsiooni kõrval on slaaviõigeusklik ja islamistlik tsivilisatsioon. ja et teatud alusprintsiipide tõttu on kogu koostöö ja kommunikatsioon määratud nurjuma. räägib, kuidas läänekristliku tsivilisatsiooni ajataju on teistsugune, kuidas suhtumine omandisse on teistsugune, kuidas võimudistants on teistsugune, kuidas suhtumine riigi olemusse on teistsugune, kuidas õigusemõistmine on teistsugune, kuidas faktidesse suhtumine on teistsugune, kuidas pettusesse suhtumine on teistsugune jne. väga kõva ja väga aktuaalne raamat.
raamatus esineb aegajalt sõna arenguimmuunne. et lääne tsivilisatsioon ei ole ja slaaviõigeusklik ja islamistlik on arenguimmuunsed tsivilisatsioonid.
raamatu lõppsõnas aga hakkab omapärast teksti tulema. et multukulti on eliidi projekt, millest võidab eliit ja kulud kannab lai rahvamass. et kiire arengu perioodil 1946-1974 jõuti läänes heaoluühiskondadeni kuid edasine vaimne areng on takerdunud. et lääs on natsionalismi väljajuurimisel välja juurinud ka enda identiteedi.
ta räägib põhiliselt sellest, mis meid ootab seoses sellega, et läänekristliku tsivilisatsiooni kõrval on slaaviõigeusklik ja islamistlik tsivilisatsioon. ja et teatud alusprintsiipide tõttu on kogu koostöö ja kommunikatsioon määratud nurjuma. räägib, kuidas läänekristliku tsivilisatsiooni ajataju on teistsugune, kuidas suhtumine omandisse on teistsugune, kuidas võimudistants on teistsugune, kuidas suhtumine riigi olemusse on teistsugune, kuidas õigusemõistmine on teistsugune, kuidas faktidesse suhtumine on teistsugune, kuidas pettusesse suhtumine on teistsugune jne. väga kõva ja väga aktuaalne raamat.
raamatus esineb aegajalt sõna arenguimmuunne. et lääne tsivilisatsioon ei ole ja slaaviõigeusklik ja islamistlik on arenguimmuunsed tsivilisatsioonid.
raamatu lõppsõnas aga hakkab omapärast teksti tulema. et multukulti on eliidi projekt, millest võidab eliit ja kulud kannab lai rahvamass. et kiire arengu perioodil 1946-1974 jõuti läänes heaoluühiskondadeni kuid edasine vaimne areng on takerdunud. et lääs on natsionalismi väljajuurimisel välja juurinud ka enda identiteedi.
Monday, December 1, 2014
igori sõnad
see on ikka nii hea, et tuleb siia üles panna. muidu ähvardab oht, et lähevad ajaloo jaoks kaduma:
"
Lùhidalt. Paet on tavaline tartu kaabakas. Rœhutan, et tema läbipeksmises on filosoofiline idee, aga juriidiline probleem. Meil on hàsti ju. Raidmaa on minister, paet ilma pkrsmata eurooplane ja mina... Ma arvan, et Reformierakonna soov, et ma ruttu sureks, pole aluseta.“
"
Lùhidalt. Paet on tavaline tartu kaabakas. Rœhutan, et tema läbipeksmises on filosoofiline idee, aga juriidiline probleem. Meil on hàsti ju. Raidmaa on minister, paet ilma pkrsmata eurooplane ja mina... Ma arvan, et Reformierakonna soov, et ma ruttu sureks, pole aluseta.“
Thursday, November 27, 2014
meie pere jõulud
kallis jõuluvana
kas sa palun kingiksid mulle jõuludeks montster high, ma mõtlen nendest uutest kõige rohelisema. mu issil pole selleks raha.
kas sa palun kingiksid mulle jõuludeks montster high, ma mõtlen nendest uutest kõige rohelisema. mu issil pole selleks raha.
Sunday, November 23, 2014
kalle leopold
tuleb välja, et kalle muuli nimi on tegelikult kalle-leopold muuli.
kellele panna oma tütar mehele?
eks tuleb juba varakult näppu pulsil hoida, et milliste poistega mu tütar suhtleb. eks see ole üldteada, et ei tohi panust teha nendele poistele, kes koolieas coolid on. pole vaja jalgpalluriga semmida. pole vaja klassi kõige suurema naljamehega semmida. pole vaja nendega sebida, kellel kõige lahedamad riided seljas on. või kellel kõvasti raha on ja kes ostavad iga päev kooli kommiautomaadist komme.
panus tuleb teha nohikutele. need on need, kellel täiskasvanud peast on maja viimsis, kaater Pirital ja lexus maja ees. need on need, kes hakkavad otsustama maailma asjade üle. need on need, kes saavad kuulsaks. need on need, kes teenivad ära ühiskonna lugupidamise.
no umbes nagu minagi.
panus tuleb teha nohikutele. need on need, kellel täiskasvanud peast on maja viimsis, kaater Pirital ja lexus maja ees. need on need, kes hakkavad otsustama maailma asjade üle. need on need, kes saavad kuulsaks. need on need, kes teenivad ära ühiskonna lugupidamise.
no umbes nagu minagi.
Saturday, November 15, 2014
eneseabigrupp
moostes pidi kohalik aa grupp koos käima mõisa viinaköögis
Wednesday, November 12, 2014
james ja christian
james stuarti naine oli teadupärast taani kuninga Christian IV õde. 1606. aasta suvel tuli Christian oma õele külla. seda Stuartid ei aimanud, et millised joodikud taanlased on. läks joomaks. kutsuti küll kohale juhtiv näitekirjanik ben jonson, et kõik peod oleksid suurejoonelised ja näitemängulised. kuninglikud kõrgused pidid ka aegajalt näidendites osalema. aga see palju ei aidanud. kohalekutsutud näitlejad asusid ka jooma.
pealtnägija john harrington kirjeldab seeba kuninganna stseeni: daam, kes täitis seeba kuninganna osa, pidi ulatama mõlemale kuningale kallihinnalised kingitused, kuid unustas, et poodiumile viib trepp. vaeseke komistas ja pillas kallihinnalised laekad kuningatele sülle ja taani kuningas kaotas tasakaalu ja kukkus seeba kuningale otse. pärast Christian IV tõusis, et tantised seeba kuningannaga aga kukkus ja jäi kuningannale jalgu. siis viidi ta ära ühte kambrisse ja asetati kuninglikku sängi, mille ta tublisti ära määris andidega, millised seeba kuninganna oli tema rõivastele jätnud: vein, kreem, keedis, limonaad, kook, vürtsid ja teised meeldivad asjad. pidutsemine ja etendused jätkusid. enamik osatäitjaid olid kas laiali jooksnud või vajus jala pealt maha, nii palju oli vein nende ajusid uimastanud. kuid siis ilmusid toredasti riietatud lootus, usk ja headus. lootus püüdis midagi öelda, kuid vein oli teda nii nurgaks teinud, et ta lahkus, väljendades lootust, et kuningad andestab talle tema kõne lühiduse. usk oli nüüd üksi jäänud aga ma olen veendunud, et teda ei hoidnud ülal head teod ning ta lahkus vaarudes saalist. siis langes headus kuninga jalge ette, nagu varjates oma õdede pattusid, pomises kuidagi tervituse ning ulatas kingitused. kui ütles, et läheb ära, sest pole niisugust andi, mida tema kõrgus poleks juba taevalt saanud. pärast seda ühines ta alumises saalis lootuse ja usuga, kes mõlemad, vaesekesed, seal oksendasid.
pealtnägija john harrington kirjeldab seeba kuninganna stseeni: daam, kes täitis seeba kuninganna osa, pidi ulatama mõlemale kuningale kallihinnalised kingitused, kuid unustas, et poodiumile viib trepp. vaeseke komistas ja pillas kallihinnalised laekad kuningatele sülle ja taani kuningas kaotas tasakaalu ja kukkus seeba kuningale otse. pärast Christian IV tõusis, et tantised seeba kuningannaga aga kukkus ja jäi kuningannale jalgu. siis viidi ta ära ühte kambrisse ja asetati kuninglikku sängi, mille ta tublisti ära määris andidega, millised seeba kuninganna oli tema rõivastele jätnud: vein, kreem, keedis, limonaad, kook, vürtsid ja teised meeldivad asjad. pidutsemine ja etendused jätkusid. enamik osatäitjaid olid kas laiali jooksnud või vajus jala pealt maha, nii palju oli vein nende ajusid uimastanud. kuid siis ilmusid toredasti riietatud lootus, usk ja headus. lootus püüdis midagi öelda, kuid vein oli teda nii nurgaks teinud, et ta lahkus, väljendades lootust, et kuningad andestab talle tema kõne lühiduse. usk oli nüüd üksi jäänud aga ma olen veendunud, et teda ei hoidnud ülal head teod ning ta lahkus vaarudes saalist. siis langes headus kuninga jalge ette, nagu varjates oma õdede pattusid, pomises kuidagi tervituse ning ulatas kingitused. kui ütles, et läheb ära, sest pole niisugust andi, mida tema kõrgus poleks juba taevalt saanud. pärast seda ühines ta alumises saalis lootuse ja usuga, kes mõlemad, vaesekesed, seal oksendasid.
Monday, November 10, 2014
john donne
vanasti oli Londonis st paulsi katedraal üks põhilisi kohti. kirikus ei palutud ainult jumalat vaid tehti kõike bisnessit. westminsteri lossi ei olnud siis ju veel olemas. teiselpool jõge õieti linna ju ei olnudki. st paulsi kõrval oli leiva tänaval üks kõrts nimega "näkineitsi". seal käis boheemlaskond koos. Shakespeare, ben jonson, james burbage jne.
seal käisid koos ka püssirohuvandenõu tegelased. teate küll, guy fawkes.
aga nende boheemlaste seas oli üks rikka kaupmehe poeg nimega john donne. ta oli muidu päritolult katoliiklane. aga 1615 hakkas kuninga survel anglikaaniks ja asus st paulsi kirikus teenima. tema jutlused säilitasid poeesia omadusi.
üks nendest kõlas nii:
ükski inimene ei ole saar. täiesti omaette. iga inimene on tükk mandrist, osa maismaast. kui meri mullamakamaka minema uhub, jääb Euroopa väiksemaks. samuti ka siis, kui maanina uputab või sinu sõprade või sinu enda lossi purustab. iga inimese surm kahandab mind, sest mina kuulunu inimkonda. ja sellepärast ära iialgi päri, kellele lüüakse hingekella: seda lüüakse sinule.
originaalis:
No man is an iland, intire of it selfe; every man is a peece of the Continent, a part of the maine; if a clod bee washed away by the Sea, Europe is the lesse, as well as if a Promontorie were, as well as if a Mannor of thy friends or of thine owne were; any mans death diminishes me, because I am involved in Mankinde; And therefore never send to know for whom the bell tolls; It tolls for thee....
seal käisid koos ka püssirohuvandenõu tegelased. teate küll, guy fawkes.
aga nende boheemlaste seas oli üks rikka kaupmehe poeg nimega john donne. ta oli muidu päritolult katoliiklane. aga 1615 hakkas kuninga survel anglikaaniks ja asus st paulsi kirikus teenima. tema jutlused säilitasid poeesia omadusi.
üks nendest kõlas nii:
ükski inimene ei ole saar. täiesti omaette. iga inimene on tükk mandrist, osa maismaast. kui meri mullamakamaka minema uhub, jääb Euroopa väiksemaks. samuti ka siis, kui maanina uputab või sinu sõprade või sinu enda lossi purustab. iga inimese surm kahandab mind, sest mina kuulunu inimkonda. ja sellepärast ära iialgi päri, kellele lüüakse hingekella: seda lüüakse sinule.
originaalis:
No man is an iland, intire of it selfe; every man is a peece of the Continent, a part of the maine; if a clod bee washed away by the Sea, Europe is the lesse, as well as if a Promontorie were, as well as if a Mannor of thy friends or of thine owne were; any mans death diminishes me, because I am involved in Mankinde; And therefore never send to know for whom the bell tolls; It tolls for thee....
dark lady
dark lady'ks nimetavad sheikspiroloogid ühte naist, kes ei olnud Shakespeare naine. kuid kellele ta pühendas lembeluuletusi. üks lembeluuletus on selline:
mu armsal puudub päikse pilk ja jume
ta suul ei näe koralli verevust
kui lumi valge on, tal rind on tume
kui juus on traat, siis peas tal traat on must
tean mitut värvi roose toredaid
ei õheta mu armsam roosipõsi
et lõhnu olen haistnud hõrgumaid
kui tema hingeõhk - ka see on tõsi
mul tema kõnet kuulata on hea
ehk muusika on kaunim küll, ei salga
kuis jumalannad sammuvad, ei tea
mu armsam käies maha toetab jalga
ja siiski teda kallimaks pean muist
noist võrdlustega võltsilt kiidetuist
ps. see oli nüüd puhas kirjanduslugu, minu eraelu ja naissuhetega ei ole siin midagi pistmist.
mu armsal puudub päikse pilk ja jume
ta suul ei näe koralli verevust
kui lumi valge on, tal rind on tume
kui juus on traat, siis peas tal traat on must
tean mitut värvi roose toredaid
ei õheta mu armsam roosipõsi
et lõhnu olen haistnud hõrgumaid
kui tema hingeõhk - ka see on tõsi
mul tema kõnet kuulata on hea
ehk muusika on kaunim küll, ei salga
kuis jumalannad sammuvad, ei tea
mu armsam käies maha toetab jalga
ja siiski teda kallimaks pean muist
noist võrdlustega võltsilt kiidetuist
ps. see oli nüüd puhas kirjanduslugu, minu eraelu ja naissuhetega ei ole siin midagi pistmist.
Wednesday, October 29, 2014
levy-straussi lääneteooria
kuulsal teksaspükste loojal Claude levy-Straussil on teooria, et linnad arenevad idast läände. ehk et asustus laieneb alati idast läände. kusjuures jõukamad linnaosad tekivad läände ja vaesemad itta.
sisemine loogika on selles, et inimesel on arusaam, et päikese liikumine on liikumine lõpetatuse ja täiuslikkuse poole.
sisemine loogika on selles, et inimesel on arusaam, et päikese liikumine on liikumine lõpetatuse ja täiuslikkuse poole.
Monday, October 20, 2014
aevastaja
Birminghamis elab mees, kes on alates 2007. aastast blogisse kirja pannud kõik oma aevastused. viimane aevastus oli 03.10., tugevusaste "keskmine", asukoht lidli pood kings heathis. arvult 4059.
mees ei ole sellest blogist oma tuttavatele ja sugulastele rääkinud, sest arvab, et need peaksid teda veidrikuks.
http://sneezecount.joyfeed.com/
mees ei ole sellest blogist oma tuttavatele ja sugulastele rääkinud, sest arvab, et need peaksid teda veidrikuks.
http://sneezecount.joyfeed.com/
Sunday, September 28, 2014
suvorovi kirstuteooria
suvorovil on II ms osas kirstuteooria. nimelt kui oleks olnud nõue, et venelased peavad oma hukkunuid matma kirstudes, siis oleks sõda võidetud rutem. asi oli selles, et venelased matsid oma hukkunuid ilma kirstudeta ühishaudades. nn vennashaudades.
siis oleks iga suurema lahingu eelselt pidanud koos kütuse, moona, toidu, sidemete jne asjadega tellima ka kirste. ja kui oleks nt tellitud kurski kaare puhul 78 000 kirstu, stalingradi lahingu puhul 500 000 kirstu, Berliini lahingu puhul 100 000 kirstu, velikije luki puhul 30 000 kirstu jne. sellise hulga kirstude transport oleks võtnud meeletu mahu, võtnud kohutava aja ja tõmmanud ka vastaste luure tähelepanu. samuti oleks pidanud hakkama arvestama kohustusega pärast lahingut laipu kokku koguma. mis oleks tähendanud seda, et rünnakuid oleks hakatud planeerima nii, et hukkunute arv oleks minimaalne. mis oleks tähendanud ka seda, et need nelja aasta jooksul hukkunud 10 000 000 vene sõdurit ei oleks hukkunud vaid oleks suuremas osas elus olnud ning võidelnud.
suvorovi teooria nõrk koht on see, et kõigi nende jaoks ei oleks pruukinud varustust jätkuda ja nad ei oleks saanud nii efektiivselt võidelda.
siis oleks iga suurema lahingu eelselt pidanud koos kütuse, moona, toidu, sidemete jne asjadega tellima ka kirste. ja kui oleks nt tellitud kurski kaare puhul 78 000 kirstu, stalingradi lahingu puhul 500 000 kirstu, Berliini lahingu puhul 100 000 kirstu, velikije luki puhul 30 000 kirstu jne. sellise hulga kirstude transport oleks võtnud meeletu mahu, võtnud kohutava aja ja tõmmanud ka vastaste luure tähelepanu. samuti oleks pidanud hakkama arvestama kohustusega pärast lahingut laipu kokku koguma. mis oleks tähendanud seda, et rünnakuid oleks hakatud planeerima nii, et hukkunute arv oleks minimaalne. mis oleks tähendanud ka seda, et need nelja aasta jooksul hukkunud 10 000 000 vene sõdurit ei oleks hukkunud vaid oleks suuremas osas elus olnud ning võidelnud.
suvorovi teooria nõrk koht on see, et kõigi nende jaoks ei oleks pruukinud varustust jätkuda ja nad ei oleks saanud nii efektiivselt võidelda.
Thursday, September 18, 2014
skopetsid
18. sajandi lõpus veenis üks orioli piirkonna talupoeg andre Ivanov teisi talupoegi selles, et munandite mahalõikamine on hea mõte. et see on väga kristlik ja viib lähemale täiustumisele. Ivanov koos oma jüngritega saadeti siberisse. aga üks jünger nimega selivanov pages minema. elas Peterburis ja värbas endale uusi jüngreid. ta oli nii edukas, et aastatel 1847 kuni 1866 saadeti 515 meest ja 240 naist siberisse enda organite mahalõikamise eest. 1874. aastal oli sektil juba 5444 järgijat. liikmeteks astusid kõik - lisaks talupoegadele ka ohvitserid, preestrid, meremehed. hinnatakse, et 20. sajandi alguseks oli neil 100 000 järgijat.
meestel oli kahte sorti lõikumist. väiksem ja suurem. väiksem oli munade mahavõtt. suurem oli peenise mahavõtt. suurema puhul tekkis küsimus, et kuidas siis mees pissis edaspidi? pissis läbi lehmasarve. lehmasarv oli kogu aeg rinnataskus.
meestel oli kahte sorti lõikumist. väiksem ja suurem. väiksem oli munade mahavõtt. suurem oli peenise mahavõtt. suurema puhul tekkis küsimus, et kuidas siis mees pissis edaspidi? pissis läbi lehmasarve. lehmasarv oli kogu aeg rinnataskus.
Monday, September 15, 2014
kuule
1869. aastal käis üks Ungari rännumees Eestis rändamas. uuris eestlaste elu. eestlasi kutsuti siis linnades kuuledeks. sakslased leiutasid selle nime. loogika oli selles, et kui tänaval karjatada "kuule!", siis pöörduvad kõik eestlased hüüdja poole arvates, et nende poole pöördutakse.
Saturday, August 30, 2014
kuidas mati unt oma poega kõnelema õpetas
kui mati undil sündis poeg Indrek, siis nad elasid vanemuise ühiselamus. ja seal õpetas siis mati unt oma poega rääkima: "Indrek, ütle panso, panso, ütle panso"
Sunday, August 17, 2014
kukul külas
täna oli kukul külas toomas lõhmuste.
kui kätte jõudis kuulajate küsimuste esitamise aeg, siis saatejuht küsis, et kas toomas lõhmustele võib kõiki küsimusi esitada. tema vastas, et vaatame õunte pealt.
esimene küsimus oli saatejuhilt endalt (vist): "sa oled nüüd siin raadioeetris ohverdanud kaks tundi oma ajast. kas kaks tundi on sinu jaoks pikk või lühike aeg?"
kui kätte jõudis kuulajate küsimuste esitamise aeg, siis saatejuht küsis, et kas toomas lõhmustele võib kõiki küsimusi esitada. tema vastas, et vaatame õunte pealt.
esimene küsimus oli saatejuhilt endalt (vist): "sa oled nüüd siin raadioeetris ohverdanud kaks tundi oma ajast. kas kaks tundi on sinu jaoks pikk või lühike aeg?"
Friday, August 15, 2014
kuidas furtseva pissil käis
furtseva, eksole, oli hruštšovi lojaalne meeskonnaliige. kohe alguses, kui hruštšov võimule tuli, kaalusid molotov, malenkov ja kaganovitš tema kõrvaldamist. furtseva viibis ruumis. teatas, et tal on pissihäda ja läks ruumist välja. tegelikult aga tormas hruštšovi juurde ja hoiatas teda vandenõust.
intriigid
kus on kõige rohkem intriige? ikka ooperiteatrites. primadonnad jne.
ükskord nägi eri klas moskvas kusagil äärelinna avalikus tualetis koristamas tädikest, kes enne oli töötanud moskva ooperiteatris.
eri klas: kuidas te siia sattusite?
tädike: teate, härra, intriigid, ikka intriigid.
ükskord nägi eri klas moskvas kusagil äärelinna avalikus tualetis koristamas tädikest, kes enne oli töötanud moskva ooperiteatris.
eri klas: kuidas te siia sattusite?
tädike: teate, härra, intriigid, ikka intriigid.
Thursday, August 14, 2014
krupskaja otsib leninit
krupskaja läks 1908 aastal prahasse, kus lenin pidi elama hr modraceki nime all. koputas korteri uksele. naine tuli uksele. krupskaja küsis hr modracekki. naine kutsus modraceki. uksele tuli kõhetu tšehhi mees. mees ütles: mina olengi modracek.
krupskaja läks seejärel münhenisse, kus lenin pidi elama rittmeier nime all. maja all oli kõrts. krupskaja läks kõrtsmiku juurde ja küsis, et kus siin elab hr rittmeier. paks kõrtsmik vastas: mina olengi rittmeier.
krupskaja läks seejärel münhenisse, kus lenin pidi elama rittmeier nime all. maja all oli kõrts. krupskaja läks kõrtsmiku juurde ja küsis, et kus siin elab hr rittmeier. paks kõrtsmik vastas: mina olengi rittmeier.
Subscribe to:
Posts (Atom)