Thursday, November 7, 2013

lektori lendamine

eksellentsid, austatud kohalviibivad ja kohaletullalubanud riigikogu liikmed, lugupeetud sotsiaaltöötajad, kõrgeauline akadeemiline kogukond, head sõbrad.
tänan teid väga selle au eest, et te kutsusite mind siia kõnelema. eriti tänan ma teid selle usalduse eest, sest tegelikult ma ei räägi mitte midagi sellist, mida te juba ei teaks. ka minu eelkõneleja hoidus ju uudisväärtusega jutust, eksole.
nii nagu ükskord läks potsataja krokodill genale külla ja koputas uksele. ning krokodill gena küsis "kes seal on?" mille järel oli ukse taga vaikus ning vaikseks seal jäigi. sest potsataja vajus mõttesse: "tõepoolest, kes ma selline olen?" nii küsiksime ka ukse taga koputavatelt sotsiaaltöötajatelt, et kes te sellised olete?
sellele küsimusele vastuse saamiseks tuleb hakata harutama seda asja niithaaval. küsime siis küsimusi teilt, head kongressil osalejad:
kes teist on võtnud humanitaarabist klientidele mõeldud riiete seast endale või oma paljuliikmelisele suguvõsale jope? vahest on mõnel tänagi see jope seljas? no kuulge, kiilaspäine härra, mis te puhisete, teil on ju ilmselgelt sekkari pintsak seljas!
kes teist on söönud vanadekodu köögis klientidele mõeldud hapukapsast nagu ilfi ja petrovi onupojad? kulbiga, eksole! ja mitte taldrikust vaid otse pütist!
kas keegi teist usub, et hasartmängumaksunõukogust saab projektiraha vajaduspõhiselt ja mitte lobistamise abil?
kas keegi teist on kunagi mõnda projekti läbi viies vaadanud, kuidas odavamalt saaks ning püüdnud projekti tegevustest ülejäänud raha rahastajale tagastada?
kas keegi teist on jätnud oma kliendi eraellu puutuvaid valikuid ja detaile taga rääkimata? või linna peal ringlevaid kuulujutte klientidest edasi rääkimata?
käsi püsti, kes on võtnud oma kliendi pangakaardi ja pin-koodi enda kätte? sellist lugu ei ole ju juhtunud, et keegi on kliendi surma paariks kuuks maha vaikinud ning sel ajal tema toimetulekutoetust välja võtnud? aga hooldekodus elava kliendi tulusid on ju ikka ära näpistatud? mastaabiefekt toimib ka siin, mõtleme siin tolle ida-viru lastekodu peale, kus orbudelt virutati ligi pool miljonit krooni. nii võib ju rikkaks saada.
mulle tundub, et ma tean, milles seisneb see fenomen. asi on selles, et kliendil üldjuhul ei ole väga tegusaid sugulasi, kes kliendi huve kaitseks. ning peale sugulaste ei huvita absoluutselt mitte kedagi kliendi huvide kaitse. jah, sotsiaaltöötajaid peaks huvitama, aga sotsiaaltöötajal on ilmselgelt ka omad huvid.
käsi püsti, kes on võtnud kliendilt volituse tema varaga tehingute tegemiseks? vahest on siin täna inimesi, kellel on ka hetkel kehtiv volitus kliendi korteri müügiks?
kuidas on lugu kliendi teadmata tema nimel avalduse kirjutamisega, selle heakskiitmisega ning toetuse väljavõtmisega iseendale? on meie seas täna selliseid?
kuidas on lugu lapse hooldusõigusalases vaidluses poole valimisega ja tõendite võltsimisega?
esteetikast rääkides - ametniku poolt iseenda mtü-le raha eraldamine on lame, selles ei ole joont. poliitikud on selle õilsa kunsti juba ära labastanud ning sotsiaaltöötajad on siin vaid poliitikute haledad jäljendajad.
kinnisvara haldamise sektoris tegutsevad kolleegid, millised on teie suhted ehitusettevõtetega? hanked edenevad ausalt, semutehinguid esineb või ei esine? kogenud korteriühistuesimehena ma tunnistan, et selles on stiili, kui tellija esindaja tööde käigus endale uue auto soetab  ja sõidab perega soojale maale.
oodake, prouad, kas teil läheb praam? mul on veel mitu slaidi ja pildimaterjali!
nii, kuhu ma jäingi.. ahaa! mulle meenub lugu, kuidas vallamajast varastati šeif, milles oli toimetulekutoetuse raha. huvitav, kas pätid said selle info sotsiaaltöötajalt?
kuna mul on arenenud esteetikameel, siis loomulikult ma tunnustan neid lõunaeestlasi, kes vanuritele mõeldud bussiga ning vanuritele mõeldud kütusega käisid euroopas kahenädalasel suusareisil. sugugi vähem stiilne ei ole see, et need lõunaeestlased lasid hooldekodu kokal meisterdada pitsat, mida nad müüsid talispordipealinna külalistele. kui neid inimesi täna siin ei ole, siis kohtume kindlasti suusarajal!
meenutame hea sõnaga ka neid sotsiaaltöötajaid, kes julgelt poliitikasse sekkuvad ja oma klientide hääli vajalikku kohta suunavad!
ärge loopige mind pastakatega! mul on veel mitu slaidi ja kuus minutit aega ettekandeks!
mikrofon lakkas töötamast, lülitage see sisse!
ärge tõugelge minuga! mul on palitu garderoobis, ma ei taha õue külma kätte minna!

No comments:

Post a Comment