Sunday, June 30, 2024

katkeid thomas manni päevaraamatust

thomas mann, kes oli peaaegu nagu meiekandimees (käis kura säärel hängimas ja raamatuid kirjutamas), kirjutas päevikut. eks ta oli oma geniaalsusest teadlik ja oli nõus vaid möönma, et oma esimeste raamatute kirjutamise ajal oli ta lihtsalt vähem kogenud geenius. aga oma päeviku kirjutamises nägi ta inimkonnale osutatavat teenet.  

1918. aastal kirjutas: 
"kerge kõhuvalu. sain kohe peale hommikusööki häda ära teha."
"eile tabas mind enne magamaminekut isevärki seksuaalne atakk, mis mõjus rängalt mu närvikavale: suur erutus, hirm, püsiv unetus, maohädad, mis ilmutasid end kõrvetiste ja iivelduse näol."
"seksuaalne häire ja tegutsemise häire, kui seisan silmitsi edasilükkamatu ülesandega kirjutada eduard keyserlingi nekroloog."

1919. aastal kirjutas: 
"halb enesetunne. jämesoolest tingitud kõhuvalu."
"pidin loobuma sellest tänapäeva kangest õllest mitte ainult sellepärast, et see mu maole halvasti mõjus, vaid ka seetõttu, et see toimis afrodisiaakumine, erutas mind ega lasknud rahulikult uinuda."
"eile õhtul ja ja ka täna pärastlõunal seksist vaevatud."

1921. aastal kirjutas: 
"öösel südamekloppimine ja pisted maos." 
"õrnus"
"halb enesetunne, sooleärritus."
"seksuaalsed liialdused, mis ühelt poolt küll erutuse tõttu uinumisraskusi põhjustasid, mõjusid intellektuaalsel tasandil hoopis paremini."
"üks kuldsete juustega tervisest pakatav noormes täitis mu hinge magusa õnnetundega."
"noorel aednikul oli sile nägu, pruunid käsivarred ja eest avatud särk, köitis tükiks ajaks mu tähelepanu."

1933. aastal kirjutas: 
"hommikust sõin voodis. kõht kipub korrast ära minema."

1934. aastal kirjutas: 
"kõht valutab"
"vihahoog teenijatüdruk josefa pärast"
"kokk ebalojaalne ja teenijatüdruk kurt"
"uutest teenijannadest paistab isegi tolku olevat."

1937. aastal kirjutas: 
"minu magu pole puhas. mul oli raskusi toidu neelamisega. see tuli läbi sõela lasta."
"kõik teenijad ähvardavad taas lahkuda, see vääritu närukael ajab mul südame pahaks ja kopsu üle maksa"

1938. aastal kirjutas: 
"olin tükk aega valehammasteta. vaevused."

1939. aastal kirjutas: 
"kõhukinnisus"

No comments:

Post a Comment